Profesionalų patarimai

Kodėl sveika minti dviratį

2012-04-24 | Asmeninis treneris Dainius Simanavičius, nuotrauka Scanpix

Pataria asmeninis treneris

DAINIUS SIMANAVIČIUS, mob. 862842059, dainiussimanaviius@gmail.com, danylas@micro.lt

Klausimas

Kuo naudingas dviratis kaip kūno treniravimo priemonė?

Atsakymas

Dauguma iš mūsų kasdien įveikia dešimtis kilometrų dviratėmis transporto priemonėmis – dviračiais. Vieni tai daro rūpindamiesi gamta, mažindami jos užterštumą, kiti taupydami vis brangstantį kurą, tačiau didžioji dalis - siekdami geresnės nuotaikos bei fizinės savijautos. Dauguma jaunuolių ar vaikų atšilus orams negali nė dienos praleisti be dviračio, kadangi jiems tai būtina vasaros pramogų dalis. Kelionės, susitikimai su draugais, mėgavimasis atšilusiu oru, gražia gamta skatina žmones keliauti dviračiais. Tačiau ar lipdami ant šios transporto priemonės žinome, kokią įtaką ji daro mūsų sveikatai ir raumenų veiklai?

Važinėjimas dviračiu veikia daugelį mūsų organizmo funkcijų. Ši treniruotė visų pirma naudinga mūsų širdžiai ir kraujagyslių sistemai. Tai pats svarbiausias veiksnys, kadangi didžiausias mirtingumas mūsų šalyje yra nuo širdies ir kraujagyslių sistemos ligų. Važinėjimasis dviračiu stiprina mūsų pagrindinį kūno variklį – širdį. Minant pedalus taip pat mažėja riebalinis audinys, išvengiama streso, geriau pasisavinamas deguonis, stiprinami apatinės kūno dalies raumenys, lavinama ištvermė. Dviratį patartina rinktis žmonėms, turintiems antsvorio. Ši priemonė padės ne tik sudeginti nereikalingas kalorijas, bet ir pagreitins medžiagų apykaitą, nuo kurios priklauso žmogaus kūno svoris. Svarbu tai, kad važiavimas dviračiu nėra toks žalingas mūsų sąnariams kaip, pavyzdžiui, bėgimas. Tai ypač aktualu žmonėms, turintiems antsvorį, kadangi bėgimas ar ėjimas yra pavojingas jų kelių sąnariams. Važiuojant dviračiu mažesnis fizinis krūvis tenka ne tik sąnariams bet ir visam organizmui.

Dviratis - puiki priemonė stiprinti širdį. Pedalų mynimas prilygsta kardio treniruotei, kuri yra širdies raumens bei kraujagyslių sistemos stiprinimo pamatas. Iš visų kardio treniruoklių dviratis yra bene geriausias pasirinkimas žmonėms, turintiems padažnėjusį pulsą bei padidėjusį kraujo spaudimą. Važiavimas dviračiu mažiau apkrauna širdį nei bėgimas, slidinėjimas ar važiavimas riedučiais. Juolab, kad kiekvienas gali pasirinkti norimą mynimo intensyvumą.

Važiavimas dviračiu tinkamas žmonėms, kenčiantiems nuo streso, įtampos, nerimo. Buvimas gryname ore padeda organizmui geriau pasisavinti deguonį, graži aplinka - atsikratyti blogų minčiu, atsipalaiduoti. Įrodyta, kad streso hormonas, kurį gamina žmogaus organizmas, gali būti slopinamas tik fiziniu krūviu, todėl pasivažinėję dviračiu jausitės ne tik fiziškai energingesni, bet ir emociškai stabilesni.

Kalbant apie dviratį kaip raumenyno lavinimo įrenginį, tai nėra pati efektyviausia priemonė. Važiuojant labiausiai apkraunama apatinė raumenyno dalis, šlaunų keturgalvis, dvigalvis, bei blauzdų raumenys. Jų apkrova priklauso nuo pasirinkto važiavimo intensyvumo bei raumenų įtampos. Visai nesportuojantiems žmonėms kojų raumenys, žinoma, stangrėja ir nuo tokio krūvio, tačiau turintiems geriau išlavintas kojas ir ištvermę, efgektyvensis būdas yra treniruotės sporto salėje. Kad ir kokia būtų jūsų nuomonė apie šią transporto priemonę, ji, be abejonės, yra viena efektyviausių stiprinant savo sveikatą. Dviratis nekenkia nei aplinkai, nei žmogaus organizmui.

Griežtai draudžiama MESMOTERYS.LT paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti MESMOTERYS.LT kaip šaltinį.

Komentarai:

Tavo komentaras:

 

naujienlaiškis

mėnesio horoskopas

  • AVINAS (03.21 – 04.20)
    Panašu, kad priėjote kryžkelę, kai teks rimtai apsispręsti - toliau žvalgytis į praeitį ar eiti pirmyn ir atidaryti duris naujom spalvom. Stenkitės išsaugoti vidinę ramybę ir optimizmą.
  • JAUTIS (04.21 – 05.21)
    Jautukams numatytas pripažinimas darbuose, sklandžiai besiklostantis asmeninis gyvenimas ir nauji, bet labai malonūs iššūkiai.
  • DVYNIAI (05.22 – 06.21)
    Laukia kūrybingas ir žaismingas mėnuo. Priimkite jį išskėstomis rankomis.
  • VĖŽYS (06.22 – 07.22)
    Ar esate sąžiningi sau ir aplinkiniams? Šis mėnuo gali būti pilnas panašių klausimų. Pasiryžkite į juos atsakyti.
  • LIŪTAS (07.23 – 08.23)
    Metas atsipūsti po intensyvaus darbymečio ir šiek tiek save palepinti. Dažniau skirkite laiko savo artimiems žmonėms - jiems labai reikalingas jūsų dėmesys.
  • MERGELĖ (08.24 – 09.23)
    Gaivūs vėjai meilės fronte. Pats metas pakviesti ilgametę antrąją pusę į romantišką pasimatymą, o vienišiams - pasitikti naujus jausmus.
  • SVARSTYKLĖS (09.24 – 10.23)
    Aplinkinius žavėsite savo įžvalgumu ir jautrumu. Dažniau vadovaukitės spontaniškumu - kartais neverta visko sverti dešimt kartų ir praleisti neeilines progas.
  • SKORPIONAS (10.24 – 11.22)
    Galimi sunkumai darbe. Tačiau jie bus lengvai įveikiami pakreipus mąstymą teigiama linkme. Kartais didžiausios pasaulio problemos gyvuoja tik mūsų galvose.
  • ŠAULYS (11.23 – 12.22)
    Pačios tikriausios atostogos. Nauji įspūdžiai, naujos idėjos, naujos pažintys.
  • OŽIARAGIS (12.23 – 01.20)
    Tikėtina, kad sulauksite pripažinimo darbinėje aplinkoje. Tačiau būkite atsargūs ir nekelkite sau pernelyg didelių reikalavimų - tai gali apsunkinti bendravimą su bičiuliais ir antrąja puse.
  • VANDENIS (01.21 – 02.19)
    Sprendimas priimti naujus iššūkius išeis tik į naudą. Jausitės atsipalaidavę, kaip niekad žavūs ir keliantys simpatijas aplinkiniams.
  • ŽUVYS (02.20 – 03.20)
    Skirkite daugiau dėmesio savo sveikatai. Įtampa ir greiti darbo tempai gali sutrikdyti fizinę ir emocinę pusiausvyrą. Dažniau pasilepinkite ramybe ir kūną atpalaiduojančiomis procedūromis.

facebook

Tikrą draugą Facebook'e pažinsi. Prisijunk! >>

kunas

Veidas Veidas Veidas

Naudingi straipsniai apie plastinę chirurgiją. Pagaliau visa informacija – vienoje vietoje. Kaip operuojama? Kokia rizika? Sužinok!

Daugiau

video

receptai

Visos moterys gamina skaniai. Bet vis tiek užmesk akį. >>

Nusiųsk draugui

Dėkojame, kad dalinatės!

Jūsų vardas *:

Jūsų el. paštas *:

Draugo el. paštas *:

Komentaras:

Apsaugos kodas

Įveskite kodą *:

Mūsų partneriai:

Užfifakyk ir sužinok draugiškas naujienas pirmoji!